tisdag 21 januari 2020

Sparkvot 2019

En av många saker jag läser stup i kvarten är folks sparkvot, på twitter och bloggar.
Hur mycket man sparar dividerat med nettoinkomst, rekomendation ges att spara 10% per månad, givetvis har jag satt högre personliga mål än så, hade dock bara ungefärlig koll på min egen.

Har nu räknat ut min egen sparkvot.
Snitt 2019 = 54,57%
Högst = 69,89% (Augusti)

Så är väl ett ganska gott kvitto att Maj-Dec ligger mellan 60-70% sparkvot trots att i särklass högst inkomst kom under sommaren (högt övertids krav på jobbet + semesterersättning o nån vecka innestående som betalades ut)
(väljer att inte inkludera onoterade försäljningar som inkomster då dessa kommer ta slut någon gång under 2020 och jag vill ha fina jämförelsetal)

sätter +60% som mål för 2020, är inkomsten oförändrad så blir det 192000SEK tillskott till miljonjakten (har dock förhoppningar om att kyrkouträde skall ge några tusen till och att man iaf får nån % lönepåslag om några månader)


Snitt nettoinkomst 2019 = 26674SEK/mån

Snitt utgifter 2019 = 11699SEK/mån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar